6000 huishoudhulpen niet meer naar 35000 werkplekken

Dienstenchequebedrijf Tempo-Team @Home stuurt tot nader order zijn 6000 huishoudhulpen niet meer naar hun 35000 werkplekken. Het bedrijf neemt de maatregel in het belang van de gezondheid van haar medewerkers en klanten, en wil hiermee ook de capaciteit van de medische sector helpen vrijwaren. Voor de huishoudhulpen wordt tijdelijke werkloosheid aangevraagd. Daarnaast vraagt Tempo-Team @Home de overheid om de activiteiten van de dienstenchequesector meteen on hold te plaatsen.

Directeur Philippe Melis: “Omdat de volksgezondheid nu voorop staat en we absolute prioriteit geven aan de veiligheid en gezondheid van onze klanten en medewerkers, heeft Tempo-Team @Home zelf beslist om zijn huishoudhulpen niet meer uit te sturen naar hun werkplekken. Na de nieuwe maatregelen van de regering vinden wij het niet meer te verantwoorden om onze activiteiten nog uit te voeren, zeker voor oudere klanten en medewerkers. Nu thuiswerk de norm is en de lessen geschorst zijn, kunnen huishoudhulpen niet langer werken volgens de voorgeschreven social distancing van minstens anderhalve meter. De beste manier om nu te zorgen voor het welzijn en de gezondheid van onze klanten en huishoudhulpen, is tijdelijk onze activiteiten op te schorten.”

Tempo-Team @Home is een van de grotere spelers qua dienstencheques. De 6000 huishoudhulpen van Tempo-Team @Home werken bij 35000 gezinnen. Hun takenpakket omvat vooral poetsen en ook strijken. Daarnaast mogen ze boodschappen doen en koken.