top_employer_2024

HR-dienstverlener Tempo-Team, onderdeel van Randstad Group Belgium, mag na een grondige audit van het hr-beleid en de arbeidsvoorwaarden door het Top Employers Institute voor het zevende jaar op rij het certificaat van Top Employer in ontvangst nemen. Het bedrijf werd onder meer gelauwerd omwille van de inclusieve werkomgeving, het werven en behouden van talent en de beloningsstrategie.

“Als een echte partner voor talent willen we er zijn voor alle doelgroepen en passende jobopportuniteiten aanbieden voor iedereen die wil en kan werken. Ongeacht de contractvorm, de fase in hun leven, of ze nu werk hebben of werk zoeken of moeilijkheden hebben om de arbeidsmarkt te betreden. Iedereen moet een volwaardige kans krijgen op de arbeidsmarkt”, aldus Walter Reynaert, CHRO bij Randstad Group.

Bewustwording op alle niveaus

Het bewaken van een inclusieve werkomgeving is dan ook een topprioriteit. Daarbij zet Randstad Group in op het creëren van bewustwording op alle niveaus. De visie rond diversiteit en inclusie moet gedragen worden in alle gelederen van het bedrijf. Alle collega’s krijgen een opleiding rond conscious inclusion en we organiseren jaarlijks een EDI&B-week vol praktische workshops en keynotes rond diversiteit en inclusie. Daarnaast volgen alle managers een programma rond inclusief leiderschap.

Ook in het rekruteringsproces streeft Randstad Group naar een gelijkwaardige behandeling. Daarom hanteert het een competentiegerichte selectieprocedure waarbij iedereen dezelfde vragen krijgt. Deze procedure wordt op regelmatige tijdstippen onderworpen aan een ‘diversity scan’, een interne audit van het rekruteringsproces op vlak van inclusiviteit.

“We willen een afspiegeling zijn van de maatschappij waarin we actief zijn; dat maakt onze organisatie sterker en veerkrachtiger. Maar het stopt niet bij de rekrutering. Als je bijvoorbeeld mensen met een specifieke achtergrond aantrekt, moet je zorgen dat ze zich ook thuis voelen in je bedrijf. Door middel van onze engagement survey houden we continu de vinger aan de pols en sturen we bij waar nodig. "Zo hebben medewerkers met gehoorproblemen op basis van die feedback recent nog een ander type headset kunnen aanvragen op maat van hun noden”, vertelt Walter Reynaert.

Werken bij Tempo-Team en Randstad Group

Ook dit jaar plant Randstad Group heel wat nieuwe collega’s te verwelkomen. “Dankzij ons uitgebreide portfolio aan diensten is er voor elk wat wils: van een commerciële rol binnen ons kantorennetwerk tot het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. En ook binnen ons Shared Service Center zijn er boeiende opportuniteiten zoals oa. legal counsel, IT analyst of credit controller”, besluit Walter Reynaert.

Ontdek de openstaande vacatures hieronder.