10 onmisbare GDPR-reflexen voor elke dag

Slaagde uw organisatie erin om helemaal GDPR-klaar te worden? Missie volbracht? Dat kan alleen als iedere medewerker, die met persoonsgegevens omgaat, de regels ook echt in de praktijk brengt. Hoe laat u GDPR leven binnen HR en, ruimer, uw hele organisatie? Wij geven 10 praktische tips waarmee uw medewerkers de juiste GDPR-reflexen ontwikkelen.

In de nieuwe Europese privacyverordening, ondertussen gekend én berucht als General Data Protection Regulation (GDPR), is de bescherming van persoonsgegevens aangescherpt. Ook u goot de strengere manier waarop u met deze gegevens omgaat, ongetwijfeld in een policy.

Om GDPR echt correct toe te passen, is het belangrijk dat elke medewerker de juiste reflexen heeft elke dag. Want: iedereen binnen uw organisatie is er op zijn/haar manier verantwoordelijk voor dat persoonsgegevens correct verzameld, verwerkt en beschermd worden.

Formele richtlijnen zijn één ding, ze heel concreet naar de praktijk van elke dag vertalen, is wat anders.


Met deze praktische tips laat u GDPR op de werkvloer léven.
Handig voor uw HR-team dat persoonsgegevens van medewerkers en sollicitanten verwerkt, maar deel de tips gerust ook met alle collega’s die met persoonsgegevens omgaan.

 

GDPR en HR uitgespit

Advocaat Stefan Nerinckx van Fieldfisher beantwoordt in deze 3 video’s veelgestelde vragen over:

  1. wat er op HR-vlak moet gebeuren;
  2. toestemming en camera’s op de werkplek;
  3. persoonsgegevens van kandidaat-werknemers en de bewaartijd van cv’s
Lees meer:

Beter werken, Praktijk

We hebben hem! Gevonden, lang getest én goedgekeurd: een doodeenvoudige to-do lijst die je prioriteiten helder stelt én voor gemoedsrust zorgt. Wie had ooit gedacht dat die uit een keuken zou komen?

Beter werken, Praktijk

We hebben hem! Gevonden, lang getest én goedgekeurd: een doodeenvoudige to-do lijst die je prioriteiten helder stelt én voor gemoedsrust zorgt. Wie had ooit gedacht dat die uit een keuken zou komen?
meer

Inzichten en trends

Met enkele kleine, praktische ingrepen maak je als HR al heel wat mogelijk. Ook in onzekere corona-tijden.

Inzichten en trends

Met enkele kleine, praktische ingrepen maak je als HR al heel wat mogelijk. Ook in onzekere corona-tijden.
meer

Beter werken, Organisatie

Oef, het is zover: heel wat bedrijven kunnen weer opstarten. Terug naar business as usual, dan? Toch niet. Het is cruciaal dat de coronacurve blijft dalen. En dat kan onder meer door een veilige we...
meer