Krijgt uw onthaal de beste zorg?

Het eerste contact met uw onderneming: dat is cruciaal voor uw imago. Werk maken van een professioneel onthaal is dan ook heel belangrijk. Logisch, want uw receptionist(e) is het eerste gezicht én stem voor prospecten, klanten, leveranciers... Het is dus een profiel dat met zorg moet worden ingevuld. Outsourcen is een prima antwoord

Werving, selectie en opvolging van een front office medewerker is niet iets wat u er als HR of facility manager bijneemt. Staat het bovendien ver af van uw kernactiviteiten? Geef uw front desk management dan in handen van een specialist zoals Exselsia. Als specialisatie binnen Tempo-Team Professionals, neemt Exselsia het volledige beheer van front office medewerkers op zich. Rekrutering is daar slechts een deel van.

Receptionist(e) doet meer dan telefoons opnemen

Vaak doet een receptionist(e) meer dan alleen telefoons beantwoorden, bezoekers ontvangen en post sorteren. Denk maar aan:

  • agenda’s beheren 
  • vergaderzalen reserveren 
  • catering verzorgen 
  • badges voor bezoekers beheren 
  • administratief werk om andere afdelingen te ondersteunen

Een goede receptionist(e) of onthaalmedewerker m/v beschikt over meer competenties dan u op het eerste gezicht denkt. Hij of zij:

  • staat communicatief en organisatorisch sterk 
  • is vriendelijk en gastvrij 
  • kan een uitgebreide talenkennis voorleggen 
  • kent uw bedrijf door en door

Rekrutering, selectie & coaching van receptionisten en permanentie: hebt u er tijd voor?

Aan uw receptie hebt u competente medewerkers nodig die uw bedrijf met verve vertegenwoordigen. Hoe haalt u de juiste profielen in huis? En hoe zit het met coaching en opvolging? Komt dat bovenop uw al goedgevulde takenpakket als HR-medewerker of facility manager? Bent u bovendien zeker dat u over de juiste expertise beschikt? Hebt u altijd een oplossing om de receptioniste te vervangen in geval van ziekte? Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun front desk management volledig te outsourcen.

Receptionist(e) outsourcen: tal van voordelen

1. U focust op uw kerntaken
Van rekrutering over selectie tot coaching, planning en kwaliteitsopvolging: full service onthaal is al 20 jaar de kernactiviteit van Exselsia. Wij nemen alle taken die gelinkt zijn aan onthaal van u over en garanderen dat uw receptie perfect functioneert. Focus dus met een gerust hart op uw kernactiviteit.

2. Op basis van een analyse bij u ter plekke 
In nauw overleg met u analyseren we uw werkomgeving en bedrijfscultuur. Op basis hiervan stellen wij een functie- en profielomschrijving op. De receptionist(e) krijgt een opleiding op maat van uw bedrijf. Zo komen we tot de juiste match.

3. Altijd een back-up
Is uw receptionist(e) ziek of met vakantie? Geen nood, er staat een back-up klaar. Samen met uw vaste onthaalmedewerker hebben wij een pool van 3 à 4 ‘vliegende’ medewerkers opgeleid om in te springen. De permanentie aan uw receptie is dus altijd verzekerd.

4. Eén vast contact 
U kunt rekenen op een vaste contactpersoon die het front desk management in uw bedrijf voor u opvolgt. Een vraag? Hij of zij beantwoordt ze heel snel. In managementmeetings kunt u met hem of haar de samenwerking bespreken.



Meer weten? Hier ontdekt u nog meer over Exselsia.
Vragen? Neem contact op met Laurence Boelens, Sales Manager van Exselsia, via laurence.boelens@tempo-team of +32 2 266 87 00

Lees meer:

Beter werken, Good Practices, Praktijk

De werkwereld digitaliseert. Maar nog niet alle werknemers zijn mee, terwijl werkgevers dat wel verwachten. Hoe dicht u de digitale kloof? Ann Van Nooten – Manager Support, Retail & ICT bij VDA...

Beter werken, Good Practices, Praktijk

De werkwereld digitaliseert. Maar nog niet alle werknemers zijn mee, terwijl werkgevers dat wel verwachten. Hoe dicht u de digitale kloof? Ann Van Nooten – Manager Support, Retail & ICT bij VDA...
meer

Actualiteit, Beter werken, Praktijk

GDPR lijkt wel een sms-afkorting voor een vloekwoord. Dat is het natuurlijk niet, hoewel de kans bestaat dat elke ondernemer zal vloeken wanneer hij of zij GDPR in de praktijk moet brengen: de nieu...

Actualiteit, Beter werken, Praktijk

GDPR lijkt wel een sms-afkorting voor een vloekwoord. Dat is het natuurlijk niet, hoewel de kans bestaat dat elke ondernemer zal vloeken wanneer hij of zij GDPR in de praktijk moet brengen: de nieu...
meer

HR strategie, Inzichten en trends, Opinie

Als we evolueren naar medewerkers die een pak meer verantwoordelijkheid krijgen en zelfs zelfsturend draaien, is de kans groot dat ze buiten de lijntjes zullen kleuren en uw ‘framework’ in vraag zu...
meer