kuehne-nagel

Brussel, 22 oktober 2020. Begin november opent Kuehne+Nagel een gloednieuw distributiecentrum in Tessenderlo, op termijn goed voor honderden nieuwe jobs in de regio. Voor de rekrutering van nieuwe medewerkers doet de logistieke speler beroep op HR-dienstverlener Tempo-Team. Op woensdag 28 oktober en dinsdag 3 november worden twee online jobevents georganiseerd om de openstaande vacatures in te vullen.

Met het nieuwe distributiecentrum van liefst 75.000 m², gelegen op de strategisch belangrijke verkeersas Antwerpen – Limburg, breidt Kuehne+Nagel haar activiteiten in ons land aanzienlijk uit. Met deze investering beantwoordt het bedrijf aan de groeiende vraag naar logistieke dienstverlening door de sterke opmars van e-commerce. Sinds de start van de coronapandemie boomde online winkelen. Het afgelopen jaar deed 56% van de Belgen minstens één keer per maand een online aankoop. In 2019 was dat nog 48%*.

Impuls voor lokale werkgelegenheid

De uitbreiding van Kuehne+Nagel moet tegen eind 2021 zo’n 200 nieuwe diverse logistieke jobs creëren in de regio. In een latere fase komen er nog eens 400 extra banen bij. Samen met HR-partner Tempo-Team rekruteert Kuehne+Nagel onder meer customer service medewerkers, stock medewerkers en pick/packers. Ook voor het knelpuntberoep van reach- en heftruckchauffeurs gaat men op zoek naar geschikte kandidaten. Om ook die schaarse profielen aan te trekken zal ingezet worden op het omscholen en opleiden van geïnteresseerde kandidaten.

Virtuele jobdagen

Om de openstaande vacatures in te vullen organiseert Tempo-Team virtuele jobdagen waarop kandidaten kennis kunnen maken met Kuehne+Nagel. De kandidaten worden meteen geïnterviewd en getest door de Tempo-Team consultants. De weerhouden sollicitanten leggen nadien praktische tests af bij de logistieke dienstverlener. Tempo-Team zal vanaf begin 2021 ook in Tessenderlo met een inhouse uitzendbureau bij Kuehne+Nagel aanwezig zijn om alles in goede banen te leiden. Dat succesvol concept van de andere vestigingen wordt hier doorgetrokken.

“De extra jobcreatie is fantastisch nieuws in deze coronatijden en we zijn uiteraard zeer blij dat Kuehne+Nagel opnieuw voor ons als rekruteringspartner kiest. De regio van Tessenderlo kent met 4,5% een lagere werkloosheidsgraad dan het provinciale gemiddelde van 6,5%**. Bovendien is er door de aanwezigheid van andere distributiecentra in de buurt een grote vraag naar de al schaarse logistieke profielen. Daarom organiseren we ook tal van opleidingen om kandidaten op korte termijn succesvol klaar te stomen voor knelpuntberoepen als reach- of heftruckchauffeur.” aldus Elke De Blay, Business Manager bij Tempo-Team.

Kris Monnens, HR Directeur Kuehne+Nagel BeLux : "We zoeken vooral teamspelers die graag mee nadenken over hoe we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.  We hebben de laatste jaren sterk ingezet op ons Great Workplace programma met o.a. sportprogramma's en tal van andere voordelen voor onze collega’s. Daarnaast voorzien we een breed scala aan opleidingen zodat onze medewerkers zich verder kunnen ontplooien en doorgroeien.  Ik nodig iedereen die interesse heeft graag uit op onze jobdagen om het zelf te ontdekken."

*Comeos. E-commerce survey (oktober 2020).

** VDAB Basisstatistieken werkloosheid (september 2020)