Tempo-Team Belgium opnieuw verkozen tot Top Employer.

Brussel, 20 januari 2022 - Na een grondige analyse van zijn hr-beleid en arbeidsvoorwaarden door het Top Employers Institute is HR-dienstverlener Tempo-Team, als onderdeel van Randstad Group Belgium, vandaag opnieuw benoemd tot Top Employer. Daarmee mag het bedrijf zich bij de 84 beste bedrijven van het land rekenen, alsook één van de beste in de HR-sector. Het is al voor het vijfde jaar op rij dat de HR-dienstverlener het certificaat als erkenning van goed werkgeverschap in ontvangst mag nemen.

voor het vijfde jaar op rij erkenning van goed werkgeverschap.

Interne marktplaats ondersteunt interne mobiliteit.

Het Top Employers Institute-programma certificeert organisaties op basis van de deelname en resultaten van hun HR Best Practices Survey. De survey heeft betrekking op 6 HR-domeinen, bestaande uit 20 topics zoals People Strategy, Work Environment, Talent Acquisition, Learning, Well-being en Diversity & Inclusion en meer.

Volgens de analyse door het Top Employers Institute blinkt Randstad Group uit op verschillende elementen. Zo scoorde het oa. boven de benchmark op vlak van carrière-ontwikkeling. Onder meer de interne mobiliteit werd geroemd: Randstad Group beschikt over een ‘interne marktplaats’ waarbij men zicht heeft op alle carrièremogelijkheden binnen de groep en wat daarvoor de vereiste rollen en competenties zijn.

We zetten heel hard in op de manier waarop we de talenten van onze medewerkers identificeren en ontwikkelen. Dat doen we via onze vernieuwde talent reviews waarbij zowel medewerkers als managers heel transparant input leveren en toewerken naar concrete ontwikkelingsdoelstellingen die in onderling overleg worden bepaald en doorheen het jaar worden opgevolgd en bijgestuurd tijdens ‘great conversations’”, klinkt het bij Walter Reynaert, CHRO bij Randstad Group Belgium.

‘Total reward statement’ geeft zich op alle arbeidsvoorwaarden.

Randstad Group Belgium bracht het afgelopen jaar ook heel wat vernieuwingen aan binnen zijn verlonings- en beloningsstrategie. En dat wierp zijn vruchten want ook op vlak van verloning en beloning scoort Randstad Group Belgium boven de benchmark met andere Top Employers.

Dit jaar introduceerde de HR-dienstverlener onder meer het ‘Total Reward Statement’: een inschatting van de waarde van het totale verloningspakket op jaarbasis, inclusief een detail van alle elementen en voordelen die er deel van uitmaken, zoals extra verzekeringen, winstdeelname, thuiswerkvergoeding en nog veel meer.

Verder werd ook het cafetariaplan geïntroduceerd waarbij de Randstad Group aan alle medewerkers de mogelijkheid biedt om om een stukje bruto salaris in te ruilen voor een voordeel naar keuze (fiets, telefoon, IT-materiaal, een extra verzekering...).

Verloning en beloning gaat om zoveel meer dan alleen het salaris. We proberen in ons arbeidsvoorwaardenpakket steeds te innoveren in het belang van onze medewerkers. Het cafetariaplan biedt hen nu de mogelijkheid om op een budgetneutrale manier een deel van hun pakket zelf samen te stellen. Meer dan de helft van onze medewerkers maakt hier gebruik van”, vertelt Walter Reynaert.

Openstaande vacatures.

Randstad Group heeft momenteel een honderdtal openstaande vacatures. Er worden nieuwe collega’s gezocht voor de verschillende merken Randstad, Tempo-Team, Randstad RiseSmart en Randstad Sourceright en de verdere uitbouw van het Shared Service Center. Het merendeel van de vacatures betreft HR-consultants voor de 190 kantoren en 7 HR-centers maar daarnaast zijn er ook heel wat openstaande vacatures ter ondersteuning van de groei van verschillende ondersteunende departementen. Het gaat onder andere om profielen zoals ability case manager, content marketeer, digital marketeer, financial controller en payroll administrator. Een overzicht van alle openstaande vacatures bij Tempo-Team is te vinden op www.werkenbijtempoteam.be.

Randstad Group is een huis met vele kamers. Dat biedt veel carrièremogelijkheden dankzij de interne mobiliteit tussen de verschillende human resources-diensten die wij in de markt zetten. Zowel horizontaal als verticaal. Maar liefst 10% van onze medewerkers veranderde van functietitel het afgelopen jaar”, aldus Walter Reynaert.

Over Randstad Group Belgium.

Randstad Group Belgium telt meer dan 2.300 medewerkers in 190 kantoren en 7 hr-centers. De human resources-dienstverlener is marktleider op het vlak van uitzendarbeid en outplacement. Daarnaast is Randstad een cruciale speler op het vlak van rekrutering en selectie, opleidingen, career development en coaching, payrolling, interimmanagement, recruitment process outsourcing (RPO), hr-consultancy en project sourcing. In 2020 gingen 154.000 mensen aan het werk dankzij de bemiddeling van Randstad.

In België realiseerde Randstad Group in 2020 een omzet van 1.401 miljoen euro. Wereldwijd is Randstad de grootste hr-dienstverlener.