muriel-gysens
muriel-gysens

Eén en al enthousiasme en positiviteit. Muriel Gysens, de nieuwe managing director van Tempo-Team België, bruist van de energie om erin te vliegen. Waar wil ze met Tempo-Team naartoe? En hoe kan dat voor klanten en kandidaten het verschil maken? Op 1 mei gaf Eddy Annys het stokje door aan Muriel Gysens. Zij neemt nu het roer over van Tempo-Team België en Tempo-Team @home. Een grote uitdaging? Eén ding is zeker: Muriel is er helemaal klaar voor!  

Dit mogen doen, is echt een cadeau voor mij

“Ja, ik heb er heel veel zin in. Ik werk nu 21 jaar voor Randstad Group en het heeft mij altijd energie gegeven om te bewegen binnen onze organisatie. Bovendien heb ik het gevoel dat mijn DNA perfect past bij dat van Tempo-Team. 

De pragmatische aanpak is heel herkenbaar voor mij. Zijn we het ergens over eens? Dan doen we het gewoon. We spelen kort op de bal. Dat heeft met onze nabijheid te maken: we staan heel dicht bij klanten en kandidaten.

De stijl en de toon zijn heel kleurrijk en dynamisch. Tempo-Team is resultaatgedreven, maar met een fijne fun-factor. Dat spreekt mij aan en matcht met mijn persoonlijkheid.”

Alleen door te durven, kan je groeien

“Eerst en vooral: Eddy Annys opvolgen, dat is best een grote uitdaging. (lacht) Want hij heeft met het team een heel mooi merk opgebouwd − een HR-dienstverlener die anders is dan de andere. In een krappe arbeidsmarkt is het volgens mij cruciaal dat wij ons blijven onderscheiden.

Ik wil verder groeien met waar we bij Tempo-Team onze schouders onder zetten: Samen. Graag. Durven! Nog meer focussen op ‘Samen’, op  collega’s, kandidaten en klanten. Heel dichtbij en pragmatisch. En ook ‘Durven!’ is belangrijk. Alleen door te durven kan je groeien. En dat is ons op het lijf geschreven. Bovendien past het ook goed bij wie ik ben.

Ook bij Tempo-Team @home gaan we voor meer ‘Samen’. Ik wil de uitstraling van de 2 merken graag meer op elkaar afstemmen. Zeker op het vlak van de kandidaten gaan we intenser samenwerken. We willen nieuwe huishoudhulpen aantrekken door heel dicht bij hen te staan, in een uitgebreid kantorennetwerk.

Een goede kandidaat vinden? Fantastisch! Maar die heeft een topervaring binnen je bedrijf nodig.

In de war for talent is het lastig voor bedrijven om medewerkers te vinden én om ze te behouden. Hoe zorg je ervoor dat (nieuwe) medewerkers voor jouw organisatie blijven kiezen? Ik ben ervan overtuigd dat een top candidate experience het verschil maakt.

Tempo-Team kan hierbij op twee manieren helpen: door de kandidaat te begeleiden binnen het bedrijf en door het bedrijf te ondersteunen om een goede band te onderhouden met de kandidaat.

Ik zie dat echt als een parallel circuit. Wat de kandidaat betreft, gaan wij uiteraard voor een juiste match. We kijken niet alleen naar competenties, maar ook naar talenten en behoeftes. Waar het uiteindelijk op neerkomt, is welzijn.

Wat heeft een kandidaat nodig om zich goed te voelen binnen een bedrijf? Als we dat weten, kunnen we bedrijven helpen om kandidaten intern te laten groeien en aan zich te binden. Op die manier net iets vérder gaan, dat is de Tempo-Team Experience en daarmee kunnen wij een onderscheidende rol spelen.

Het is niet zo ingewikkeld: alles draait om passie, plezier en connectie

Dicht bij de mensen staan, dat is cruciaal voor mij. Onze consultants en ook de rest van het team zijn heel zichtbaar, benaderbaar, gedreven en betrokken. Ze luisteren naar wat belangrijk is voor onze kandidaten en onze klanten. Alleen zo kunnen wij erachter komen wat bij hen past.

Natuurlijk ben ik voor een goed evenwicht tussen digitale ondersteuning en menselijke touch. Het digitale maakt onze manier van werken makkelijker. Maar voor mij blijft het menselijke de essentie. We weten niet hoe de arbeidsmarkt er over 10 jaar uitziet. Volgens mij zullen we nog altijd nood hebben aan passie, plezier en connectie. Een algoritme kan nooit helemaal de vinger leggen op wat een bedrijf of een kandidaat precies nodig heeft.

Ik geloof in jobtimisme. Onze toekomst in handen nemen en als een mooie uitdaging zien.

Jobtimisme? Dat zit ‘m voor mij in een open blik hebben, gemotiveerd zijn, in een goede relatie hebben met je collega’s en met je bedrijf. Je voelt je betrokken − heel belangrijk om bij een bedrijf te blijven volgens ons RED Report − en je kan je vinden in de waarden van je werkgever.

Een persoonlijke tip voor meer jobtimisme? Blijf nieuwsgierig, blijf leren. Ik ben altijd met iets nieuws bezig en zie overal opportuniteiten. Da’s heel stimulerend. Aan de andere kant: in je hoofd is het wel altijd druk. (lacht)

De Muriel op het werk is dezelfde Muriel thuis

“Ik ben altijd gewoon Muriel. Heel benaderbaar, heel open. Mensen inspireren mij. Ik hou ervan om naar hen te luisteren. Naar hun ervaringen, hoe ze dingen aanpakken. Ik sta optimistisch in het leven en zie altijd het goede in alles. Ik vind het belangrijk om die uitstraling te delen, want (werk)plezier begint bij jezelf en kan aanstekelijk zijn.

Vorig jaar is mijn man overleden. Dat is triest, maar als je een goede band met je familie en vrienden hebt en jezelf blijft, is er nog ruimte voor plezier. Het geeft mij energie om bij mijn kinderen en broer te zijn, om te reizen en nieuwe culturen te ontdekken.

Ben ik in Kroatië? Dan probeer ik Kroatisch te spreken. In Spanje Spaans. (lacht) En ja, ik doe ook mijn best om Nederlands te spreken. Dat is een kwestie van uit mijn comfortzone komen en gewoon durven. Gewoon doen.”